Budapest - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Winnie en Ramone - WaarBenJij.nu Budapest - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Winnie en Ramone - WaarBenJij.nu

Budapest

Door: Winnie en Ramone

Blijf op de hoogte en volg Winnie en Ramone

25 Oktober 2014 | Hongarije, Boedapest

Budapest, wat ben je mooi! Wat ben ik in een paar dagen tijd verliefd op je geworden <3 Wat ben je een indrukwekkende stad met veel cultuur, mooie mensen, bijzondere gebouwen en heerlijk eten! Vijf dagen is veel te weinig om je te kunnen bewonderen!

Na aankomst begonnen bij het Buddha Hotel waar we heerlijk decadent gegeten hebben met een flesje mooie prosecco.. Mooie mannen die iedere keer onze glaasjes kwamen bijschenken met een grote smile.
De eerste nacht heerlijk geslapen in ons roze met paarse hotelkamertje met bedden waar je alleen maar mooi in dromen kunt.

De volgende dag na een goed ontbijt een bezoek gebracht aan de kleurrijke Markthal waar we de Hongaarse cultuur konden horen, zien en proeven. De Kettingbrug overgestoken naar de Buda kant van de stad.. Met een treintje, dat steil de heuvel op ging over zijn rails, naar de top gereist om het Burchtpaleis te bekijken en uitgebreid de Matthiaskerk te bewonderen, typisch Hongaars te lunchen en mooie plaatjes te schieten in afgelegen non-toeristische steegjes.
Na met dat leuke treintje weer naar beneden te zijn afgereist een lekker cocktailtje gedronken bij het HardRock Café. Die avond gegeten bij ons eigen hotelletje en smakelijk gelachen om onze Hongaarse 'propper' wiens mond geen 5 seconden stil stond.

Vroeg ons bedje in gedoken om de volgende dag fris te beginnen aan een dagje straatjes en winkeltjes bekijken en heerlijk te ontspannen in één van de beroemdste badhuizen van de stad, genaamd Széchenji gyógyfürdö. Aldaar kunnen genieten van thermaal baden en een goede massage.
Helemaal ontspannen terug kunnen wandelen over de Andrassy boulevard naar onze casa en al daar kennis kunnen maken met het streekdrankje genaamd Palinka. Dat voel je lekker van je lippen tot je maag naar beneden branden met zijn hoge percentage alcohol.

De volgende dag ook weer vroeg uit de veren en eens lekker de cliché toerist uitgehangen door een ritje te maken met een van de velen 'hop on hop off' bussen én boten die de stad rijk is. Verrast waren we toen bleek dat vandaag een nationale feestdag is en de stad eens rustig aan deed.. Toen maar gaan lunchen bij een leuk Hongaars eethuisje waar we geproefd hebben van de typische Goulash.
Via de Vati Utca weer teruggewandeld naar ons hotel waar we lekker even bijkomen van alle indrukken. Vanavond weer een nieuw eethuisje bezoeken en eens kijken wat het nachtleven van deze mooie stad te bieden heeft.

Budapest wat ben je mooi... We komen je zeker nog tegen in de toekomst!